Archiwum

Katalog dla branży farmaceutycznej

Katalog dla branży farmaceutycznej

Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu firm z branży kosmetycznej i medycznej, opracowaliśmy dedykowany im katalog, w którym prezentujemy
projekty zarówno przypółkowe, jak i wolnostojące.

 

Należą do nich między innymi:
-podajniki grawitacyjne i krawaty,
-listwy i maty LED,
-wobblery,
-ramki,
-ekspozytory,
-ulotkowniki,
-zabudowy.

 

Przedstawione w nim realizacje są jedynie inspiracjami. Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, aby sprostać oczekiwaniom naszych
klientów. Dzięki stosowaniu przez nas wysokiej jakości materiałów oraz nowoczesnej technologii, możemy dowolnie modyfikować kolorystykę i
kształty.

Zapraszamy do przejrzenia katalogu.

 

zobacz więcej
Promowanie kosmetyków naturalnych za pomocą eko standów

Promowanie kosmetyków naturalnych za pomocą eko standów

Producenci kosmetyków podkreślają, że polscy konsumenci pokochali naturalne kosmetyki. Ważny staje się dla nich skład, ale też nie bez znaczenia jest wiarygodność samej marki. Spójny wizerunek to klucz do sukcesu, dlatego też okazało się, że ważne staje się również to, z czego wyprodukowane są standy. Moda na bycie eko sprawia, że korzystają na tym wszyscy, najważniejsze jest to, aby zaczęli zauważać to zarówno konsumenci, jak i producenci.

 

Skąd popularność naturalnych kosmetyków?


Przez to, że drogeryjne półki uginają się od natłoku produktów, klienci zaczęli być bardziej wymagający, ale też dokonują oni większą selekcję. Nagle preparaty ze sztucznymi dodatkami, alkoholem czy SLS stały się nie tylko mało atrakcyjne, ale też niemodne. Za to znacznie bardziej doceniane zostały te produkty, zawierające w swoim składzie naturalne substancje — takie jak np. zieloną herbatę, aloes, konopie, śluz ślimaka, oleje i wiele innych. Zachowanie na dłużej zdrowego i młodego wyglądu stało się tak ważne, że nie liczyło się tylko tu i teraz, a raczej długoterminowe działanie. W tym właśnie miały pomóc kosmetyki, opierające się na substancjach, które niejednokrotnie były chętnie wybierane przez nasze babcie.

 

Dziś niemal każda firma, produkująca kosmetyki chwali się tym, że w swoim asortymencie dysponuje preparatami, opierającymi się jedynie na zdobyczach natury i pozbawionych sztucznych wypełniaczy. Coś, co zaledwie kilka lat temu było jeszcze niszą, obecnie jest już standardem. Według danych rynek kosmetyków naturalnych jest wart w tym momencie ok. 193,5 mln zł. W dodatku te dane ciągle wzrastają, gdyż w 2019 roku kupowaliśmy kosmetyki naturalne o jakieś 10% rzadziej, niż ma to miejsce obecnie.

 

Kto najczęściej kupuje kosmetyki naturalne?


 Największą grupą konsumentów, którzy napędzają ten rynek, są oczywiście młodzi ludzie do 29. roku życia. Dzięki dostępowi do Internetu ich świadomość staje się coraz większa. Poza tym znacznie częściej lubią oni iść wraz z nurtem. Zatem panująca moda, dodatkowo zachęca ich do stawiania właśnie na tego typu produkty. Wśród kupujących kosmetyki naturalne, są też znacznie częściej mieszkańcy dużych miast.

 

Naturalne kosmetyki = „eko standy”


Obecnie coraz więcej firm i marek zaczyna zauważać, że skoro świadomość konsumentów się zwiększa, to nie można już spocząć na laurach. Firma, która z jednej strony obiecuje swoim klientom produkty o całkowicie naturalnym składzie, powinna także oferować ekologiczne opakowania. Jednak to nie koniec, gdyż coraz ważniejsze staje się pójście o kilka kroków dalej, żeby jeszcze bardziej zwiększyć zaufanie kupujących. Istotne staje się także to, w jaki sposób marka zostaje zaprezentowana w sklepach stacjonarnych czy konkretnie w drogeriach.

 

Mowa tutaj przede wszystkim o ekspozytorach, standach czy o całych szafach reklamowych. W końcu ich głównym zadaniem jest ukazanie towarów w jak najlepszej postaci, więc nie można zapomnieć o tym, z czego są wykonane, choćby ekspozytory. Ważne stało się przede wszystkim to, żeby można było poddawać je dalszemu recyclingowi. Oprócz tego nadal musiały pozostać solidne, aby można było korzystać z nich przez długi czas oraz estetyczne, by przyciągały uwagę i pozwalały wyróżnić produkty na tle konkurencji.

 

Najpopularniejsze naturalne tworzywa, z których wykonane są eko standy


Duży nacisk kładzie się dziś na eko rozwiązania i nie ominęło to także standów i innych POS-ów. Po tym, jak właściwie standardem stały się rozwiązania wykonane z tworzyw sztucznych i sklepy zalała fala plastiku, postanowiono wreszcie coś z tym zrobić. Punktem zwrotnym miały być eko standy. Obecnie są one coraz częściej wykonywane ze sklejek drewnianych, z litego drewna czy z tektury. Nie warto przekreślać papieru, gdyż jest on doskonałym nośnikiem, przyjmującym druk, a to sprawia, że uzyskanie oczekiwanego efektu graficznego i wizualnego staje się znacznie łatwiejsze. Do tego kartonowe standy są też lżejsze, a przy tym bardziej mobilne oraz łatwe w montażu. Ze względu na niższą cenę i na to, że są w pełni ekologiczne, można je z powodzeniem wykorzystywać i zmieniać przy każdej akcji promocyjnej. W przypadku ekspozytorów ze sklejki mamy do czynienia z produktami także bardzo łatwymi w montażu, ale też znacznie bardziej wytrzymałymi. Dzięki czemu inwestycja staje się bardzo opłacalna. Dzięki najnowszej technologii możliwe jest uzyskanie wielu różnych kształtów i wielkości tych standów czy różnego rodzaju POS-ów.

 

Przykładem może być tutaj marka kosmetyków naturalnych Watermellow, która zdecydowała się na to, aby w drogeriach Kontigo ich produkty były umieszczane na w pełni ekologicznych standach. Wykonane są one ze sklejki zamiast z tworzywa sztucznego. To doskonałe potwierdzenie na to, że faktycznie marka dba o klientów — zarówno o ich ciało, gwarantując produkty, zawierające jedynie naturalne składniki, jak i o środowisko naturalne i nie chce przyczyniać się do nadprodukcji plastiku.

zobacz więcej
Standy multibrandowe na alkohole — jak połączyć światy marek, aby mebel był atrakcyjny

Standy multibrandowe na alkohole — jak połączyć światy marek, aby mebel był atrakcyjny

Zaprojektowanie funkcjonalnego i sprzedażowego standu multibrandowe to nie lada wyzwanie, które wymaga sporo doświadczenia. W końcu z jednej strony musi on dopasować się do charakteru marki, a z drugiej strony do designu całego pomieszczenia, w którym się znajdzie. Przekonaj się, dlaczego tak chętnie wybierane są standy multibrandowe i jakie spośród nich przynoszą najwięcej korzyści.

 

Czym wyróżniają się standy multibrandowe?


Standy multibrandowe mają to do siebie, że pozwalają na jednym POS-ie umieścić produkty przynajmniej dwóch różnych marek. Obecnie są coraz powszechniej stosowane, jednak bardzo ważne staje się wtedy zadbanie przede wszystkim o to, żeby spełniały dwie najważniejsze funkcje. Jakie?

Z jednej strony wszystkie standy muszą być ze sobą w pewien sposób spójne. Dzięki temu możliwe staje się zachowanie spójnego designu w całym sklepie. W tym celu wystarczy na przykład wybierać jedynie standy z określonego tworzywa – sklejki, tworzywa sztucznego czy z tektury. Ich styl również jest nie bez znaczenia – być może wszystkie inne standy oraz szafy produktowe czy pozostałe wyposażenie ma zaokrąglone rogi, czy całe wyposażenie jest wykonane w określonych barwach. Spójność tego typu sprawia, że klienci chętniej robią zakupy w takich miejscach, bo czują się w nich bezpiecznie, wyjątkowo, a ekskluzywny charakter sprawia, że chętniej zostawiają więcej pieniędzy, niż pierwotnie planowali.

Z drugiej strony nie można zapomnieć o tym, że wszystkie standy, w których znajduje się więcej niż jedna marka, musi oddawać także styl wszystkich znajdujących się na nim marek. Mowa tutaj zarówno o kwestiach kolorystycznych, jak i o cechach brandu czy o dopasowaniu ich do wymagań grupy docelowej.

 

Najpopularniejsze rodzaje standów multibrandowych


Obecnie w sklepach najchętniej wybierane są dwa rodzaje standów multibrandowych, oto one:

 

Jednostronne standy multibrandowe


W tym przypadku można postawić je pod ścianą, gdyż wszystkie produkty znajdują się tylko z jednej strony. Zaprojektowanie ich to jednak nie lada wyczyn. Dlaczego? Otóż na jednym POS-ie znajdują się często 2-3 lub nawet więcej marek. Jeśli takie standy zostałyby wykonane na zasadzie standardowych półek, gdzie po prostu poukładano by towary, to klient owszem widziałby spory wybór produktów, ale to niekoniecznie byłaby dla niego atutem. W końcu często zdarza się tak, że zbyt duży i bogaty asortyment powoduje bardziej wątpliwości i utrudnia podjęcie decyzji zakupowej. Niestety może prowadzić to nawet do całkowitego zrezygnowania z dokonania zakupu. Dlatego właśnie standy mutibrandowe muszą być tak zaprojektowane, aby pozwalały także pokazać daną markę w jak najlepszym świetle. Często każda marka ma swoją półkę lub segment na meblu.

 

Dwustronne standy multibrandowe


Znakomitym rozwiązaniem w alejkach sklepowych mogą okazać się dwustronne standy multibrandowe. Wyróżniają się one tym, że posiadają półki czy elementy, wyróżniające markę z dwóch stron. Często jedna część jest całkowicie odmienna od tej drugiej. Jednak najważniejsze jest to, że taki POS może zagwarantować sporą oszczędność miejsca, co w szczególności ma znaczenie dla klientów, gdyż alejki stają się w ten sposób szersze, a robienie zakupów bardziej komfortowe.

 

Jakie elementy mogą zawierać standy multibrandowe?


Obecnie bardzo istotne staje się zadbanie o kwestie wizualne i wyróżnienie marek, znajdujących się tuż obok innych, z którymi bezpośrednio konkurują. W tym celu na ekspozytorach montuje się podświetlenie, np. listwy czy nawet kolorowe oświetlenie punktowe. Oprócz tego coraz popularniejszym rozwiązaniem są również ekrany multimedialne, które mają za zadanie w sposób dynamiczny pokazać markę, ale też tak po prostu przyciągnąć uwagę klienta. Dzięki temu w trakcie wybierania trunku rzuci mu się w oczy ulubiona marka czy zachęci napis lub znana osoba reklamująca brand. Kolorystyka standu też jest bardzo ważna, gdyż musi odnosić się do designu marki, z którym jest ona kojarzona.

 

Gdzie warto montować standy multibrandowe na alkohole?


Nie da się ukryć, że głównym powodem stawiania właśnie na standy multibrandowe jest mała ilość miejsca w sklepach czy w innych miejscach, gdzie mają zostać zaprezentowane produkty. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania możliwe staje się zaproponowanie klientowi większej ilości różnorodnych towarów. To sprawia, że ma on wybór i może zdecydować, który produkt najbardziej spełnia jego indywidualne potrzeby.

Poza tym, kiedy spojrzy się typowo na branżę alkoholową, to natychmiast rzuci się w oczy olbrzymi wybór trunków. W jednym sklepie można znaleźć różne rodzaje alkoholi, ich smaków, a przy tym wiele rozmaitych marek. Wszystko to sprawia, że ulokowanie w sposób przejrzysty i logiczny alkoholi staje się nie lada wyzwaniem. Tym bardziej, kiedy mówimy o sklepie spożywczym, a nie monopolowym, gdzie cała powierzchnia sklepu zarezerwowana jest jedynie na alkohol. Zatem zastosowanie standów multibrandowych wydaje się koniecznością. W ten sposób można zarówno oszczędzić miejsce, jak i przy okazji sprawić, że trunki będą ciekawie wyeksponowane, aby przyciągały spojrzenia.

zobacz więcej
Branża beauty — jak wypromować nowy produkt i jakie narzędzia wykorzystać?

Branża beauty — jak wypromować nowy produkt i jakie narzędzia wykorzystać?

Istnieje wiele różnych sposobów promocji nowych produktów. Jednak, aby dobrać te najskuteczniejsze, konieczne staje się zwrócenie uwagi na specyfikę danej branży. Poznaj niezawodne sposoby i narzędzia, które ułatwiają promowanie towarów w jednej z najbardziej nasyconych branż, czyli beauty.

 

Narzędzia, które umożliwiają promocję produktów beauty w miejscu sprzedaży


Szafy reklamowe


Najważniejsze są dwie kwestie — projekt i wykonanie szafy. W końcu jej celem będzie ukazanie w jak najlepszy sposób sprzedawanego produktu. Branża beauty lubi bawić się kolorem, który przecież jest doskonałym sposobem na wyróżnienie towarów. Jednak trzeba przygotować się na to, że konkurencyjnym szafom również nie brakuje wyrazistych akcentów kolorystycznych, na których tle trzeba skutecznie się wyróżnić. Pomocne w tym będzie oświetlenie krawędziowe, a także hotspoty.

 

Dzisiejsze szafy muszą być często uzupełnianie przez pracowników, gdyż nie są one przeładowane towarami. Bardzo ważne stało się zachowanie przejrzystości, a każdy przedmiot ma mieć przestrzeń dla siebie, dzięki której może się wyróżnić. Zresztą samo sięganie po towary ma być łatwe i nie ryzykować przewróceniu innych produktów. To także doskonały sposób na zaprezentowanie coraz bardziej kreatywnych i ozdobnych opakowań.

 

Warto pamiętać, że szafy reklamowe prezentujące produkty w branży beauty, powinny znaleźć miejsce na przynajmniej jedno lusterko, a być może na płatki kosmetyczne, próbki i testery.

 

Ekspozytory wolnostojące


Znacznie łatwiej jest pominąć w sklepie czy w drogerii ekspozytor półkowy, który znajdują się na przeładowanym regale niż POS-y wolnostojące. Nawet niewielka tego typu kreatywnie zaprojektowana i oświetlona ekspozycja, może zdziałać cuda. Na przykład w okresie świątecznym dobrym rozwiązaniem będzie stworzenie ekspozytora w kształcie choinki. Oryginalny design i kolorystyka będą tutaj kluczowe, gdyż zwrócą uwagę kupujących, nawet jeśli jeszcze nie znają danej marki.

 

POS-y z aromaterapią


Firmy, które wprowadzają nowe zapachy perfum, koniecznie powinny zwrócić uwagę na POS-y, wykorzystujące aromaterapię. Na targach tematycznych można często spotkać nowoczesne szafy reklamowe czy wolnostojące ekspozytory, które uruchamiają zmysł węchu klientów. Co to oznacza? Otóż osoby przechodzące obok stoisk uruchamiają czujniki, co z kolei powoduje rozpylenie perfum czy innego zapachu związanego z produktem. Ma to wzbudzić zainteresowanie i skłonić do bliższego przyjrzenia się towarom, a nawet do dokonania zakupu.

 

Na co zwracać uwagę podczas wybierania POS-ów do promocji produktów beauty?


Kiedy rynek jest na tyle nasycony i wyróżnienie się na tle konkurencji jest nie lada wyzwaniem, potrzebna jest przemyślana strategia. Nie ma tutaj miejsca na przypadek. POS-y, czyli materiały i przedmioty wspierające sprzedaż w drogeriach, sklepach, w firmach czy na targach tematycznych, powinny być przede wszystkim zaprojektowane zgodnie z charakterem, celami i założeniami marki czy linii kosmetyków. Zarówno produkt, jak i elementy wyróżniające je powinny mówić jednym głosem.

 

Co to oznacza? Dla przykładu Marka XYZ wprowadza na rynek naturalne kosmetyki na bazie aloesu i zielonej herbaty dla młodych kobiet. Swoją ofertę kieruje do osób świadomych, dbających o środowisko naturalne i unikających zbędnych i szkodliwych dodatków w kosmetykach. Zatem podczas projektowania i wybierania POS-ów konieczne będzie:

 

●      wybieranie tworzyw proekologicznych, czyli takich, które można poddać recyklingowi, czy typowo pochodzących z recyclingu (koniecznie zrezygnuj z tworzywa sztucznego),

●      często preferowany jest minimalizm,

●      stawianie na kolory ziemi, kojarzące się z naturą, np. zieleń, błękit, brąz.

 

Zresztą nie tylko ekspozytory czy standy powinny tworzyć jedność z naturalnym składem produktów, ale też ich opakowania.

 

Ważna staje się także spójna identyfikacja wizualna, gdyż dzięki temu firma będzie wyglądała na bardziej ekskluzywną i profesjonalną. Szczególnie kobiety oceniają towary w drogeriach pod względem ich wyglądu. Dlatego zarówno produkt, jak i POS-y powinny dawać wrażenie, że tutaj można nabyć naprawdę luksusowe, a co za tym idzie dobre jakościowo kosmetyki.

 

Jak wspomóc POS-y, aby klienci zwrócili uwagę na nowe produkty?


Dziś bardzo wiele osób kupuje to, co zobaczą w reklamie telewizyjnej, o czym przeczytają w Internecie czy co polecą mu znajomi. Dlatego, aby zwiększyć sukces POS-ów, nowe marki czy produkty powinny zostać ukazane szerszej społeczności. Istnieje wiele skutecznych sposobów promocji w branży beauty.

 

Mowa tutaj przede wszystkim o:

●      marketingu szeptanym,

●      Social Mediach,

●      pozycjonowaniu,

●      stworzeniu przemyślanej strategii Content Marketingowej,

●      rozpoczęcie współpracy ze znanymi influencerkami, którzy recenzują kosmetyki,

●      inspirowanie klientów poprzez Instagram czy Pinterest,

●      reklamy w telewizji czy billboardy.

 

Najważniejsze jest to, aby trafić do grupy docelowej, dzięki czemu zwiększy się jeszcze bardziej skuteczność punktów wspierających sprzedaż.

zobacz więcej
Podejście eko do sezonowych kampanii

Podejście eko do sezonowych kampanii

Sezon świąteczny coraz bliżej, zatem to już ostatni moment, abyś wybrał odpowiedni materiał na ekspozytor. Postaw na ekologiczne standy, które posłużą Ci przez dłuższy czas, a przy tym są wykonane z myślą o środowisku. Przekonaj się, dlaczego jeszcze warto stawiać ekologiczne standy.

Dlaczego warto wybierać ekologiczne ekspozytory?


Wymienna komunikacja


Sezonowe ekspozytory często są wykorzystywane tylko przez kilka tygodni w ciągu roku — szczególnie wtedy, gdy nie są zrobione z trwałych materiałów. W porównaniu do nich ekologiczne standy z metalu, sklejki czy drewna często wyróżniają się wymienną komunikacją. Dzięki temu posłużą Ci jeszcze dłużej — nie tylko w czasie świąt. Wystarczy, że nieco zmienisz dekoracje, a zyskają zupełnie nowych charakter — dopasowany do konkretnej okazji czy wystroju sklepu.

 

Ciekawy design


Ekologiczne rozwiązania zyskują uznanie nie tylko ze względu na mniejszą szkodliwość dla środowiska. Ważny jest też niezwykły design, jakim się charakteryzują. W końcu ich wygląd doskonale buduje nowoczesny bądź minimalistyczny styl, który podkreśla luksusowy charakter produktu. Natomiast przy użyciu drewna czy sklejki osiągniesz klasyczny, niezwykle przyjemny i ciepły efekt. Wtedy na pewno ekspozytor zwróci uwagę niejednego odbiorcy! Możesz też mieszać różne style, a przede wszystkim doskonale podkreślać zalety prezentowanego produktu oraz wartości wyznawane przez markę.

 

Oszczędność pieniędzy


Ekspozytory wykorzystywane przez miesiąc, pół roku, a nawet rok to doskonały sposób na oszczędność pieniędzy. Dzięki temu nie musisz się przejmować nieustannym rozkładaniem nowych standów czy rosnącymi kosztami promocji. W przypadku ekologicznych ekspozytorów wykonanych z trwałych materiałów musisz jedynie zadbać o ich czystość. Poza tym pamiętaj o regularnej zmianie dekoracji lub dodatków dopasowanych do konkretnego sezonu, kolekcji czy okazji.

 

Wyróżniający się ekspozytor


Sezon świąteczny to dla wielu branż jeden z najważniejszych momentów w ciągu roku. Dlatego panuje wtedy naprawdę spora konkurencyjność, bo każda marka chce jeszcze bardziej zachęcić klientów do skorzystania z ich oferty. Stawiając na ekologiczny materiał, zdobędziesz dużą przewagę, ponieważ zyskasz nie tylko uwagę odbiorców, ale też ich uznanie. W końcu podkreślisz, jak zrównoważony biznes jest ważny dla Ciebie.

 

Jakie materiały ekologiczne warto wybrać?


Sezon świąteczny, choć zaczyna się coraz szybciej, to jednak w przypadku standardowych standów nie możesz ich wykorzystywać przez cały rok. W końcu w ten sposób na pewno nie będą dobrze reprezentowały Twojej marki. Poza tym wykorzystanie niezbyt trwałych materiałów sprawia, że ekspozytory wytrzymują zaledwie przez 2-4 tygodnie. Szczególnie tak się dzieje w przypadku dużych POS, wykonanych z kartonu. Dlatego tak istotne jest to, abyś postawił na ekologiczne materiały — takie, wyróżniające się trwałością i ciekawym designem. Sprawdź zatem, z czego powinny być wykonane ekspozytory!

 

Metal


Nowoczesny, a zarazem minimalistyczny — właśnie taki może być metalowy ekspozytor. Jego charakter skutecznie przyciąga wzrok, a przy okazji zapada w pamięci odbiorców. Poza tym metalowe standy wykorzystasz przez długi czas — w końcu to jeden z najtrwalszych ekologicznych materiałów. Możesz także dodawać do niego elementy ze sklejki bądź drewna, aby nieco ocieplić ogólny wygląd ekspozycji. Metal będzie się też doskonale prezentować w towarzystwie szkła lub po prostu przedstawiając nowoczesne technologie.

 

Drewno


Drewno to doskonały materiał, który jest nie tylko ekologiczny, ale również trwały i zachwycający swoim designem. Skutecznie łączy wszystkie te cechy, dlatego jest tak chętnie wybierany do tworzenia zarówno nowoczesnych, jak i bardziej tradycyjnych ekspozycji. Szczególnie w okresie świątecznym drewniany stand przywiedzie na myśl rodzinną atmosferę czy ciepło bijące od kominka. Z tego materiału stworzysz wiele minimalistycznych standów bądź takich w stylu retro. Poza tym nie będziesz mieć problemów ze zmianą pierwotnego designu, więc z łatwością stworzysz zupełnie nową reklamę — świeżą, wyróżniającą się i dopasowaną do produktu czy marki.

 

Sklejka


Bez wątpienia jednym z najlepszych ekologicznych materiałów do ekspozytorów jest sklejka. W końcu jest nie tylko przyjazna dla środowiska, ale przede wszystkim doskonale się prezentuje. Poza tym zmiana dekoracji nie jest trudna, dzięki czemu wyróżnia się ogromną uniwersalnością. Zwróć także uwagę na trwałość sklejki — ta wytrzymałość sprawia, że bez obaw możesz korzystać z takich standów nawet przez długi czas. Ważne jest również to, iż sklejka jest dość elastyczna, więc przy jej pomocy stworzysz wiele oryginalnych kształtów, a wtedy ekspozytor będzie jeszcze bardziej oryginalny. Skutecznie połączysz też ten materiał z metalem, szkłem czy drewnem.

 

Ogromną zaletą sklejki jest jej lekkość. Dzięki temu ustawienie ekspozytora jest naprawdę łatwe, to samo dotyczy jego przenoszenia. Wtedy po upływie kilku tygodni czy miesięcy możesz bez problemu zmienić lokalizację stoiska, czy POS-u, aby znów z taką samą mocą przyciągał uwagę odbiorców.

zobacz więcej
Wpływ COVID-u na branżę alkoholową

Wpływ COVID-u na branżę alkoholową

Pandemia dotknęła wiele branż — turystykę, transport czy choćby gastronomię. Jednak okazuje się, że również branża alkoholowa stała się ofiarą lockdownu i szeregu obostrzeń. Kto najbardziej ucierpiał przez COVID? I jakie skutki może to przynieść w najbliższym czasie?

 

Pomimo tego, że w czasie ogólnokrajowej kwarantanny alkohol cały czas był dostępny w sklepach i nie było żadnych ograniczeń związanych z jego kupowaniem czy spożywaniem, to jednak znacząco zmniejszyły się zyski firm sprzedających piwa, wina i inne mocniejsze trunki. Z czego to wynika i czy są jakieś sposoby, aby zmniejszyć kryzys sektora alkoholowego?

 

Kryzys branży alkoholowej — przyczyny


Dostępność alkoholu na półkach w sklepie była niezagrożona przez cały czas pandemii. Oczywiście Polacy robiąc pospiesznie zakupy w maseczkach, sięgali także po puszkę piwa czy butelkę wina. Jednak drastycznie zmniejszyła się sprzedaż alkoholu przez hotele czy punkty gastronomiczne, stanowiące ważny kanał zbytu alkoholu.

 

Oto kilka najważniejszych powodów, które doprowadziły do powstania kryzysu w branży alkoholowej:

 

●      prawie całkowite zatrzymanie sprzedaży trunków w sektorze hotelarskim i gastronomicznym,

●      zaległości płatnicze sektora HoReCa,

●      wzrost kursu euro w stosunku do złotówki,

●      wyraźne wahania związane ze sprzedażą trunków w sklepach,

●      utrudnienia związane z transportem, np. win z południowej części Europy,

●      wzrost akcyzy od 1 stycznia 2020 r. o 10%,

●      odwołanie imprez masowych,

●      zalegający alkohol w lokalach gastronomicznych, który często jest też przeterminowany,

●      brak imprez masowych, uroczystości rodzinnych czy firmowych.

 

Importerzy alkoholu robią co mogą, aby zmniejszyć swoje straty. W końcu obostrzenia, które zostały nałożone na cały kraj częściowo dotyczyły okresu, kiedy branża alkoholowa powinna notować najwyższe zyski. Wystarczy spojrzeć na spożycie piwa, które wiosną i latem jest najwyższe, a wszystko dlatego, że w tym czasie otwierane są ogródki piwne, odbywają się festiwale, wesela czy koncerty. Pandemia znacząco zmieniła te nawyki i w pierwszej połowie sezonu, kiedy sektor alkoholowy notuje prawdziwe żniwa, w tym roku został maksymalnie ograniczony.

 

Trudna sytuacja branży winiarskiej


Oczywiście branża piwowarska i tak obroniła się zdecydowanie bardziej niż importerzy trunków wysokoprocentowych. Tym bardziej że w Polsce kultura picia nadal skupia się głównie wokół piwa. Wino czy inne alkohole jednak znacznie częściej spożywane są podczas imprez rodzinnych lub firmowych, które przecież przez kilka miesięcy w ogóle nie były organizowane.

 

Zresztą znaczna część rynku winiarskiego skupia się wokół importu z zagranicy. Głównie mowa tutaj o takich krajach, jak Włochy, Hiszpania czy Francja, gdzie COVID-19 odcisnął bardzo negatywnie swoje piętno. Wprowadzono tam wiele restrykcji, przez które niektóre winnice musiały całkowicie przerwać swoje prace, a magazyny nie wiedziały, co robić z nadmiarem towarów. Z jednej strony winnice podają, że mają wiele niesprzedanych beczek z winem, a inne twierdzą, że nie zdążyli wyprodukować standardowej ilości trunków.

 

Pomimo tego, że możliwy był transport lądowy, to jednak polscy przedsiębiorcy niechętnie wysyłali kierowców w rejony szczególnie dotknięte epidemią. Alternatywą mógłby być transport kolejowy, który jednak dla większości małych czy średnich firm okazał się zbyt kosztowny. Jedynie duże firmy sprowadzające wino z zagranicy byłyby w stanie sprostać takim oczekiwaniom finansowym — tym bardziej że konieczne byłoby także zorganizowanie przeładunku z wagonu na samochód czy opłaceniu wagonów o odpowiedniej temperaturze. Takie rozwiązanie mogłoby sprawdzić się jedynie przy masowym imporcie wina, a i tak byłoby bardzo kosztowne.

 

Wszystko to sprawia, że już wkrótce możliwe staną się dwa scenariusze — albo na rynek trafi spora ilość wina w niższych niż standardowo cenach, albo z kolei sprzedaż będzie mocno ograniczona, a przez to cena za jedną butelkę dobrego wina mocno poszybuje w górę. Z czego wynikają aż tak różne wersje? Otóż przede wszystkim wynika to z rozbieżnych interesów samych producentów. W końcu Unia Europejska wprowadziła wiele dopłat m.in. dla firm zajmujących się produkcją oraz przetwórstwem towarów rolnych. Przez to też przedsiębiorcy walczą o jak najwyższe rekompensaty finansowe, a to powoduje dezinformację związaną z tym, jak w rzeczywistości wygląda rynek winiarski w Europie.

 

Spirytus na ratunek w czasie pandemii


Spirytus z wysoką zawartością alkoholu ma właściwości biobójcze, dzięki czemu znalazł swoje zastosowanie w trakcie epidemii koronawirusa. Szczególnie gdy zaczęło brakować środków do dezynfekcji rąk. Wielu Polaków i nie tylko zdecydowało się robić własne płyny do dezynfekcji rąk i do tego właśnie wykorzystywano spirytus. Zresztą taka tendencja była widoczna również za granicą, gdyż polski spirytus był chętnie kupowany, choćby w Japonii. Zapotrzebowanie stało się tak duże, że towar z chwili na chwilę zaczął znikać z półek

sklepowych. Doprowadziło to do wzrostu cen. Jednak i tak rynek spirytusowy jako całość uznaje, że kryzys związany z COVID-19 także ich dotknął wyraźnie.

W tym przypadku również dystrybutorzy czy producenci wskazują, że rozwiązaniem ich problemów byłoby uregulowanie przepisów związanych z e-handlem, dzięki czemu dostępność spirytusu i innych alkoholi wysokoprocentowych dla wszystkich byłaby większa. I puste półki sklepowe nie byłyby żadnym ograniczeniem.

 

Jak poprawić trudną sytuację branży alkoholowej?


Czy zatem w ogóle możliwe jest nadrobienie strat, które dotknęły całą branżę w pierwszej części roku? Niestety nie. W wyniku kryzysu związanego z pandemią pojawiło się ryzyko zamknięcia wielu małych, lokalnych browarów.

 

Branża alkoholowa zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest także to, żeby wspierać przedsiębiorców z branży gastronomicznej czy hotelarskiej, gdyż to właśnie oni zamawiają zdecydowanie największą ilość alkoholu dla swoich klientów. Dlatego coraz częściej Browary Polskie zobowiązują się do odbierania od lokali, np. piwa w beczkach, które jest już po terminie, a przez lockdown nie mogło być serwowane klientom. W rzeczywistości to ponad 50 tysięcy litrów piwa o wartości sięgającej 12 milionów złotych! Jednak wzajemne wsparcie przedsiębiorców wydaje się teraz kluczowe.

 

Sprzedaż internetowa


Według polskiego prawa sprzedaż alkoholu przez Internet jest bardzo problemowa. Potrzebna jest do tego koncesja i często sprzedaż odbywa się na innych zasadach niż w standardowych sklepach online. Wielu dystrybutorów stara się ominąć pewne uregulowania i uruchamiają sklepy internetowe. Jednak w obecnej chwili nie jest to rozwiązanie idealne. Dlaczego? Przede wszystkim przez to, że po drodze muszą borykać się z wieloma problemami, takimi jak:

 

●      kosztowna i czasochłonna promocja sklepu,

●      drogie koszty pakowania i wysyłki towarów,

●      brak przyzwyczajeń polskich konsumentów do kupowania wina online.

 

Zdecydowanie najistotniejszy jest problem związany z brakiem nawyków wśród polskich konsumentów do kupowania wina czy innych trunków na odległość. Do tego potrzeba czasu, którego branża alkoholowa nie ma. Jednak być może właśnie pandemia będzie punktem zwrotnym w tym kierunku, choć musi to iść w parze także ze zmianą uregulowań prawnych.

 

Odroczenie lub obniżenie podatku akcyzowego


Akcyza została podniesiona od 1 stycznia 2020 roku i to aż o 10%. Niemal całkowicie zbiegło się to w czasie z wybuchem epidemii, która rozprzestrzeniła się na cały świat. Sprawiło to, że firmy z sektora alkoholowego musiały mierzyć się z dodatkowymi kosztami. Najlepszym rozwiązaniem byłoby oczywiście powrócenie do poprzedniej wysokości akcyzy, ale innym bardziej realnym pomysłem jest odroczenie podatku. Jak tego dokonać? Według przepisów prawa do momentu, gdy towar znajduje się w składzie podatkowym czy celnym, nie wywołuje obowiązku uiszczenia podatku. Gdy tylko alkohol trafia na półki sklepowe, to konieczne jest uregulowanie opłaty.

 

Jednak okazuje się, że istnieje inne rozwiązanie w sytuacji, kiedy popyt czy w ogóle dostępność trunków byłaby mniejsza. Jakie? Na rynku powstaje coraz więcej firm zewnętrznych, które zajmują się składowaniem towarów. Dzięki temu, np. butelki wina, które nie zostaną sprzedane do sklepów są składowane i chwilowo uwolnienie od obowiązku akcyzowego. Tak naprawdę to doskonała opcja dla mniejszych firm. W przypadku większych przedsiębiorstw częściej stawia się na tworzenie własnych składów.

 

Czy to już koniec problemów?

 

Pomimo tego, że coraz więcej obostrzeń zostaje zniesionych przez polski rząd, ale też przez kraje UE, sektor alkoholowy zaczyna notować wyższe zyski. Sytuacja jest trudna, bo wiele festiwali, wesel czy różnych imprez masowych zostało przeniesionych na następny rok. Okres wakacyjny wydaje się dla wielu firm ratunkiem, gdyż większość Polaków zostaje w kraju, gdzie będą urlopować oraz zapewne wspierać polskich dystrybutorów czy producentów alkoholi.

 

Jednak nadal wisi widmo tzw. „drugiej fali epidemii”, która byłaby kolejnym ciosem dla sektora alkoholowego. Potrzebne są realne zmiany, aby nie doprowadzić do zamknięcia następnych browarów, rodzinnych przedsiębiorstw i firm importujących alkohol. W końcu wystarczy spojrzeć na sytuację w USA, gdzie w czasie pandemii sprzedaż alkoholu drastycznie wzrosła, a to wszystko przede wszystkim dzięki łatwej ich dostępności przez Internet.

zobacz więcej
Premium ekspozycje POS z litego drewna

Premium ekspozycje POS z litego drewna

Ekspozycje POS aktualnie wykonywane są z różnych materiałów. Jednak to właśnie lite drewno cieszy się niesłabnącą popularnością i nic nie wskazuje na to, aby ten stan rzeczy miał się zmienić. Poznaj ekspozycje POS klasy premium, które najczęściej wykonywane są właśnie z drewna i zdecyduj się, które z nich warto wykorzystać w Twoim sklepie czy podczas tematycznych targów.

 

Czym są ekspozytory POS premium?


Materiały POS skierowane są do klienta detalicznego najczęściej w sklepach i na targach. Ich zadaniem jest zwiększenie sprzedaży i wyróżnianie danej marki na tle pozostałych. Obecnie ekspozytory POS stanowią podstawowy element, wspierający sprzedaż w miejscu, gdzie dochodzi do dokonania zakupu i przybierają różne formy. Można podzielić je na ladowe — dyspensery, standy czy bilownice, sufitowe — hangery oraz flagietki, podłogowe — stoiska, kosze zasypowe, pola sign, roll-upy czy kioski, półkowe — toppery, linery, shelf stopery, wobblery czy reklamowe — lustra reklamowe, naklejki, infokioski, plakaty czy tombstony. W dodatku dostępne są one w formie bardziej standardowej lub jako ekspozycje premium. Koniecznie dowiedz się, z czego powinny być wykonane POS premium, aby przyciągały klientów oraz jakie przykładowe ekspozycje są najskuteczniejsze.

 

Dlaczego warto postawić na drewniane ekspozycje POS?


Ekologiczne rozwiązanie


W ostatnich czasach drewno wróciło do łask. Wyróżnia się ono przede wszystkim tym, że jest ogólnodostępne oraz nie wpływa negatywnie na środowisko naturalne. Jeżeli Twoja firma promuje się jako proekologiczna, to nie powinna zwracać uwagę tylko na to, jakie opakowania czy składniki wybiera, ale też właśnie na rodzaj ekspozycji. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne — jeśli chcesz, aby Twoja marka była wiarygodna, to zwróć uwagę na każdy detal i wybierz drewniane materiały POS. Tym bardziej że wybór jest dziś naprawdę obszerny pod tym względem.

 

Designerskie

Drewniane POS tworzą bardziej przytulny nastrój, a przy okazji sprawiają, że wnętrze nabiera jeszcze więcej charakteru. Nawet proste modele mają w sobie sporo charakteru i przy okazji bardziej pasują do produktów luksusowych. Niewielkie elementy ozdobne sprawiają, że stoisko czy meble sklepowe zyskują od razu znacznie więcej klasy oraz zapadają w pamięć. Poza tym drewniane materiały POS można też z łatwością przerobić do indywidualnych potrzeb, np. łącząc z najnowszą technologią.

 

Solidne

Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że lite drewno znakomicie sprawdza się przy tworzeniu stoisk, półek czy też różnych ekspozytorów. Już nie trzeba obawiać się o kwestie związane z trwałością materiałów POS, gdyż ten materiał jest niezwykle wytrzymały. Warto docenić przede wszystkim to, że jest odporny na różne czynniki takie, jak obciążenie, nacisk czy działania mechaniczne. Poza tym jest stosunkowo lekki, dzięki czemu można łatwiej przemieszczać poszczególne materiały. Inną zaletą litego drewna jest również to, że jest łatwy w obróbce i sprosta naprawdę różnorodnym pomysłom projektantów.

Najczęściej wykorzystywane ekspozycje POS premium z drewna
Obecnie można wyróżnić wiele różnych ekspozycji POS, które dbają o spójny wizerunek marki, zwracają uwagę na sprzedawane produkty oraz ozdabiają sam sklep. Wiele z nich jest wykonywanych z tworzywa sztucznego, które negatywnie wpływa na środowisko naturalne. Na szczęście trendy się zmieniają i znów lite drewno zaczyna grać pierwsze skrzypce.

 

Poznaj 4 materiały premium POS z drewna, które szczególnie warto wybierać:

 

Zabudowy sklepowe

 

Kiedy w całym sklepie znajdują się takie same zabudowy sklepowe i to z drewna, to wnętrze od razu staje się bardziej stylowe i zachęca do częstszych odwiedzin. Klienci nie tylko czują się w nim dobrze, ale też mają wrażenie, że kupowane tam produkty są bardziej luksusowe.

W skład zabudowy sklepowej wchodzą takie elementy jak toppery, słupki z komunikacją marketingową, flagi, krawaty czy ramki. Do tego duże znaczenie odgrywają tutaj również maty ledowe napółkowe czy listy, znajdujące się pod półkami, dzięki którym wybrany odcień światła oświetla towary. Dobrze zaprojektowana zabudowa podnosi sprzedaż, ale też sprawia, że poszukiwanie konkretnych produktów staje się przyjemniejsze, łatwiejsze i zajmuje mniej czasu. Dziś tego rodzaju meble sklepowe mają wyglądać nie tylko profesjonalnie, ale też dodawać całej przestrzeni niepowtarzalnego charakteru.

 

Stoiska degustacyjne


W galeriach handlowych czy na targach tematycznych bardzo często wykorzystywane są stoiska degustacyjne. Zazwyczaj marki wynajmują hostessy czy po prostu pracowników, którzy następnie promują wybrane towary, pokazują jak je można wykorzystywać bądź umożliwiają ich spróbowanie. Dziś nie jest łatwo zwrócić uwagę klientów, aby podeszli i degustowali jakiś produkt. Dlatego tak dużą rolę odgrywa tutaj stoisko degustacyjno-promocyjne. Konieczne jest to, aby wyglądało ono naprawdę prestiżowo — z ledowymi elementami, wyrazistymi grafikami oraz rzucającymi się w oczy napisami. Przydatne mogą okazać się tutaj nowinki technologiczne, np. wydobywające zapach oraz dźwięk pod wpływem ruchu. Jak to działa? Wystarczy, że stoisko dotyczy sprzedaży nowej na rynku kawy. Zamontowane przy stosiku czujniki ruchy aktywują się, gdy grupa osób przejdzie w pobliżu i wydobędą zapach kawy, co ma skłonić do zatrzymania się i spróbowania wywaru.

 

Drewniane ekspozytory


Ekspozytory mogą przybierać naprawdę różne formy — popularne są te wolnostojące oraz półkowe. Ich głównym zadaniem jest ukazanie wszystkich atutów produktów w taki sposób, żeby skłonić klienta do zakupu, a przy tym też najlepiej pomieścić większą liczbę produktów. Dlatego obecnie producenci prześcigają się w zaprojektowaniu i wykonaniu coraz bardziej kreatywnych ekspozytorów POS, które będą jednocześnie wytrzymałe, ale też wyjątkowo designerskie. Drewniane ekspozytory wykorzystywane są często w formie wolnostojącej, gdyż stają się miłym dla oka przedłużeniem półek sklepowych. Sprawiają, że w sposób luksusowy możliwe staje się przedstawienie nowej serii produktów.

Jednak także małe materiały POS z drewna cieszą się dużym uznaniem. Dla przykładu ekspozycje na butelki alkoholu — piwo, wino czy alkohole premium, to absolutny hit. W końcu dzięki niej więcej produktów może zmieścić się na jednej półce, ale przy tym wszystkim alkohol wygląda wprost widowiskowo. Warto zaznaczyć też, że zmniejsza się ryzyko zrzucenia towarów w trakcie sięgania po butelkę.

Pozostając w sektorze alkoholowym, można zaobserwować również trend związany z dostępnością trunków w specjalnie projektowanych pudełkach drewnianych. Są one dostępne jedynie w zestawie z tymi najbardziej luksusowymi napojami wysokoprocentowymi. Klienci chętnie wybierają takie zestawy, gdyż mogą w takiej postaci bez problemu podarować je w ramach prezentu dla bliskiej osoby.

 

Stoiska wystawowe


Kiedy chcesz zaprezentować szerszej społeczności swoją markę bądź nowe produkty, choćby podczas targów, to konieczne będziesz potrzebował stoisk wystawowych. Szczególnie zachęcamy, aby były one wykonane z litego drewna, gdyż są ekologiczne i tworzą wyjątkowy klimat.

Nie da się ukryć, że dużą rolę odgrywa tutaj również projekt takiego stoiska — musi być spójny z identyfikacją wizualną, wartościami marki oraz z wytycznymi organizatorów targu. Poza tym szczególnie ważne jest to, aby na etapie projektowania zwrócić uwagę na to, kto należy do grupy docelowej danej firmy. W końcu to właśnie te osoby ma przede wszystkim przyciągać stoisko wystawowe. Inne aspekty będą ciekawe dla młodzieży, młodych mam, seniorów czy pasjonatów wędkarstwa.

Zresztą stoisko powinno nie tylko atrakcyjnie wyglądać, ale też pełnić wiele funkcji praktycznych. Najważniejsze jest ukazywanie produktów w jak najlepszej odsłonie. Czasem wystarczy dobre oświetlenie i przejrzyste półki, na których rozstawione są towary, ale innym razem konieczne jest sięgnięcie po rozwiązania audiowizualne, czujniki ruchu, sygnały dźwiękowe, maty ledowe, elementy 3D, standy, monitory i wiele innych. Wszystko po to, aby zapaść w pamięć i tym samym zwiększyć szansę na wzrost zysków.

zobacz więcej
Nagroda grand prix w konkursie POS Stars 2019

Nagroda grand prix w konkursie POS Stars 2019

zobacz więcej
Nagroda główna w kategorii digital pos w konkursie POS Stars 2019

Nagroda główna w kategorii digital pos w konkursie POS Stars 2019

zobacz więcej
Nagroda główna w kategorii kosmetyki oraz alkohole w konkursie POS Stars 2019

Nagroda główna w kategorii kosmetyki oraz alkohole w konkursie POS Stars 2019

zobacz więcej
Wyniki konkursu POS Stars 2019

Wyniki konkursu POS Stars 2019

Nagroda główna w kategorii żywność.

zobacz więcej
Wyróżnienie w konkursie POS STARS 2018

Wyróżnienie w konkursie POS STARS 2018

Wyróżnienie w konkursie POS STARS 2018 w kategorii napoje otrzymaliśmy za pracę dla firmy Coca-Cola-ekspozycja mixingowa.

 

zobacz więcej
POS STARS 2018

POS STARS 2018

Nagrodę główną w konkursie POS STARS 2018 w kategorii digital pos otrzymaliśmy pracą dla firmy DIAGEO- wirtualny barman wyświetlający przepisy popularnych drinków.

zobacz więcej
POS STARS 2018

POS STARS 2018

Miło nam poinformować,że w tegorocznym konkursie POS STARS 2018 zdobyliśmy nagrodę główną w kategorii displaye naladowe pracą dla firmy CEDC-display na brand Metaxa Angels.

zobacz więcej
Wirtualny barman

Wirtualny barman

Wirtualny barman prezentuje na ekranie przepisy na drinki. Wyboru przepisu dokonuje się na ekranie dotykowym. Projektor wyświetla film na szybie w trybie projekcji tylnej.

 

Widzimy i słyszymy barmana przygotowującego wybrany drink.

 

Ponadto zamontowana kamera HD zbiera informacje statystyczne i przekazuje je do właściciela Barmana poprzez modem WIFI.

 

Specyfikacja materiałowa: Płyta wiórowa fornirowana (jesion), dibond szczotkowany, pmma czarna, pmma transparentna z folią do projekcji tylnej, oświetlenie led pod półkami, dodatkowo - ekran dotykowy spięty z komputerem, modemem, kamera HD oraz projektorem ultra krótkoogniskowym.

 

zobacz więcej
Cedc

Cedc

Cedc produkcja standów naładowych dla brandu Metaxa.

zobacz więcej
Cedc

Cedc

Cedc produkcja podświetlanych regałów do sieci Tesco

zobacz więcej
Żabka Polska

Żabka Polska

Remodeling dla sieci Żabka Polska

zobacz więcej
Diageo

Diageo

Diageo zabudowa na dziale alkoholi mocnych w Carrefour Piotrków Trybunalski.

zobacz więcej
Revlon

Revlon

Szafa Revlon – kolejna doprodukcja szaf makijażowych marki Revlon.

zobacz więcej
Artdeco

Artdeco

Gondola (GTS) – wyjątkowy mebel marki Artdeco na rynek tradycyjny.

zobacz więcej
Duo Life

Duo Life

Ekspozytor DuoLife

zobacz więcej
Duo Life

Duo Life

Ekspozytor DuoLife

zobacz więcej