Archiwum

Premium ekspozycje POS z litego drewna

Premium ekspozycje POS z litego drewna

Ekspozycje POS aktualnie wykonywane są z różnych materiałów. Jednak to właśnie lite drewno cieszy się niesłabnącą popularnością i nic nie wskazuje na to, aby ten stan rzeczy miał się zmienić. Poznaj ekspozycje POS klasy premium, które najczęściej wykonywane są właśnie z drewna i zdecyduj się, które z nich warto wykorzystać w Twoim sklepie czy podczas tematycznych targów.

 

Czym są ekspozytory POS premium?


Materiały POS skierowane są do klienta detalicznego najczęściej w sklepach i na targach. Ich zadaniem jest zwiększenie sprzedaży i wyróżnianie danej marki na tle pozostałych. Obecnie ekspozytory POS stanowią podstawowy element, wspierający sprzedaż w miejscu, gdzie dochodzi do dokonania zakupu i przybierają różne formy. Można podzielić je na ladowe — dyspensery, standy czy bilownice, sufitowe — hangery oraz flagietki, podłogowe — stoiska, kosze zasypowe, pola sign, roll-upy czy kioski, półkowe — toppery, linery, shelf stopery, wobblery czy reklamowe — lustra reklamowe, naklejki, infokioski, plakaty czy tombstony. W dodatku dostępne są one w formie bardziej standardowej lub jako ekspozycje premium. Koniecznie dowiedz się, z czego powinny być wykonane POS premium, aby przyciągały klientów oraz jakie przykładowe ekspozycje są najskuteczniejsze.

 

Dlaczego warto postawić na drewniane ekspozycje POS?


Ekologiczne rozwiązanie


W ostatnich czasach drewno wróciło do łask. Wyróżnia się ono przede wszystkim tym, że jest ogólnodostępne oraz nie wpływa negatywnie na środowisko naturalne. Jeżeli Twoja firma promuje się jako proekologiczna, to nie powinna zwracać uwagę tylko na to, jakie opakowania czy składniki wybiera, ale też właśnie na rodzaj ekspozycji. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne — jeśli chcesz, aby Twoja marka była wiarygodna, to zwróć uwagę na każdy detal i wybierz drewniane materiały POS. Tym bardziej że wybór jest dziś naprawdę obszerny pod tym względem.

 

Designerskie

Drewniane POS tworzą bardziej przytulny nastrój, a przy okazji sprawiają, że wnętrze nabiera jeszcze więcej charakteru. Nawet proste modele mają w sobie sporo charakteru i przy okazji bardziej pasują do produktów luksusowych. Niewielkie elementy ozdobne sprawiają, że stoisko czy meble sklepowe zyskują od razu znacznie więcej klasy oraz zapadają w pamięć. Poza tym drewniane materiały POS można też z łatwością przerobić do indywidualnych potrzeb, np. łącząc z najnowszą technologią.

 

Solidne

Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że lite drewno znakomicie sprawdza się przy tworzeniu stoisk, półek czy też różnych ekspozytorów. Już nie trzeba obawiać się o kwestie związane z trwałością materiałów POS, gdyż ten materiał jest niezwykle wytrzymały. Warto docenić przede wszystkim to, że jest odporny na różne czynniki takie, jak obciążenie, nacisk czy działania mechaniczne. Poza tym jest stosunkowo lekki, dzięki czemu można łatwiej przemieszczać poszczególne materiały. Inną zaletą litego drewna jest również to, że jest łatwy w obróbce i sprosta naprawdę różnorodnym pomysłom projektantów.

Najczęściej wykorzystywane ekspozycje POS premium z drewna
Obecnie można wyróżnić wiele różnych ekspozycji POS, które dbają o spójny wizerunek marki, zwracają uwagę na sprzedawane produkty oraz ozdabiają sam sklep. Wiele z nich jest wykonywanych z tworzywa sztucznego, które negatywnie wpływa na środowisko naturalne. Na szczęście trendy się zmieniają i znów lite drewno zaczyna grać pierwsze skrzypce.

 

Poznaj 4 materiały premium POS z drewna, które szczególnie warto wybierać:

 

Zabudowy sklepowe

 

Kiedy w całym sklepie znajdują się takie same zabudowy sklepowe i to z drewna, to wnętrze od razu staje się bardziej stylowe i zachęca do częstszych odwiedzin. Klienci nie tylko czują się w nim dobrze, ale też mają wrażenie, że kupowane tam produkty są bardziej luksusowe.

W skład zabudowy sklepowej wchodzą takie elementy jak toppery, słupki z komunikacją marketingową, flagi, krawaty czy ramki. Do tego duże znaczenie odgrywają tutaj również maty ledowe napółkowe czy listy, znajdujące się pod półkami, dzięki którym wybrany odcień światła oświetla towary. Dobrze zaprojektowana zabudowa podnosi sprzedaż, ale też sprawia, że poszukiwanie konkretnych produktów staje się przyjemniejsze, łatwiejsze i zajmuje mniej czasu. Dziś tego rodzaju meble sklepowe mają wyglądać nie tylko profesjonalnie, ale też dodawać całej przestrzeni niepowtarzalnego charakteru.

 

Stoiska degustacyjne


W galeriach handlowych czy na targach tematycznych bardzo często wykorzystywane są stoiska degustacyjne. Zazwyczaj marki wynajmują hostessy czy po prostu pracowników, którzy następnie promują wybrane towary, pokazują jak je można wykorzystywać bądź umożliwiają ich spróbowanie. Dziś nie jest łatwo zwrócić uwagę klientów, aby podeszli i degustowali jakiś produkt. Dlatego tak dużą rolę odgrywa tutaj stoisko degustacyjno-promocyjne. Konieczne jest to, aby wyglądało ono naprawdę prestiżowo — z ledowymi elementami, wyrazistymi grafikami oraz rzucającymi się w oczy napisami. Przydatne mogą okazać się tutaj nowinki technologiczne, np. wydobywające zapach oraz dźwięk pod wpływem ruchu. Jak to działa? Wystarczy, że stoisko dotyczy sprzedaży nowej na rynku kawy. Zamontowane przy stosiku czujniki ruchy aktywują się, gdy grupa osób przejdzie w pobliżu i wydobędą zapach kawy, co ma skłonić do zatrzymania się i spróbowania wywaru.

 

Drewniane ekspozytory


Ekspozytory mogą przybierać naprawdę różne formy — popularne są te wolnostojące oraz półkowe. Ich głównym zadaniem jest ukazanie wszystkich atutów produktów w taki sposób, żeby skłonić klienta do zakupu, a przy tym też najlepiej pomieścić większą liczbę produktów. Dlatego obecnie producenci prześcigają się w zaprojektowaniu i wykonaniu coraz bardziej kreatywnych ekspozytorów POS, które będą jednocześnie wytrzymałe, ale też wyjątkowo designerskie. Drewniane ekspozytory wykorzystywane są często w formie wolnostojącej, gdyż stają się miłym dla oka przedłużeniem półek sklepowych. Sprawiają, że w sposób luksusowy możliwe staje się przedstawienie nowej serii produktów.

Jednak także małe materiały POS z drewna cieszą się dużym uznaniem. Dla przykładu ekspozycje na butelki alkoholu — piwo, wino czy alkohole premium, to absolutny hit. W końcu dzięki niej więcej produktów może zmieścić się na jednej półce, ale przy tym wszystkim alkohol wygląda wprost widowiskowo. Warto zaznaczyć też, że zmniejsza się ryzyko zrzucenia towarów w trakcie sięgania po butelkę.

Pozostając w sektorze alkoholowym, można zaobserwować również trend związany z dostępnością trunków w specjalnie projektowanych pudełkach drewnianych. Są one dostępne jedynie w zestawie z tymi najbardziej luksusowymi napojami wysokoprocentowymi. Klienci chętnie wybierają takie zestawy, gdyż mogą w takiej postaci bez problemu podarować je w ramach prezentu dla bliskiej osoby.

 

Stoiska wystawowe


Kiedy chcesz zaprezentować szerszej społeczności swoją markę bądź nowe produkty, choćby podczas targów, to konieczne będziesz potrzebował stoisk wystawowych. Szczególnie zachęcamy, aby były one wykonane z litego drewna, gdyż są ekologiczne i tworzą wyjątkowy klimat.

Nie da się ukryć, że dużą rolę odgrywa tutaj również projekt takiego stoiska — musi być spójny z identyfikacją wizualną, wartościami marki oraz z wytycznymi organizatorów targu. Poza tym szczególnie ważne jest to, aby na etapie projektowania zwrócić uwagę na to, kto należy do grupy docelowej danej firmy. W końcu to właśnie te osoby ma przede wszystkim przyciągać stoisko wystawowe. Inne aspekty będą ciekawe dla młodzieży, młodych mam, seniorów czy pasjonatów wędkarstwa.

Zresztą stoisko powinno nie tylko atrakcyjnie wyglądać, ale też pełnić wiele funkcji praktycznych. Najważniejsze jest ukazywanie produktów w jak najlepszej odsłonie. Czasem wystarczy dobre oświetlenie i przejrzyste półki, na których rozstawione są towary, ale innym razem konieczne jest sięgnięcie po rozwiązania audiowizualne, czujniki ruchu, sygnały dźwiękowe, maty ledowe, elementy 3D, standy, monitory i wiele innych. Wszystko po to, aby zapaść w pamięć i tym samym zwiększyć szansę na wzrost zysków.

Chcesz być na bieżąco?

Newsletter